Plan managerial
- Categorie: Cine suntem?
- Creat la Wednesday, 24 December 2014 20:10
- Modificat recent la Wednesday, 24 December 2014 20:31
- Afişări: 4136
SCOALA GIMNAZIALA NR.1 DALGA GARA
COM.DOR MARUNT
JUD.CALARASI
TEL/FAX 0242644938
ADRESA E-MAIL –This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
PLANUL MANAGERIAL PENTRU SEMESTRUL I
AN SCOLAR 2014/2015
DIRECTII DE ACTIUNE
1.Asigurarea calitatii proceselor de predare-invatare-evaluare si a sarcinilor educationale in vederea realizarii standardelor de integrare europeana.
-Domeniul I:Proiectare –organizare –Obiective :
-cresterea eficientei calitatii manageriale
-asigurarea calitatii proceselor predare-invatare-evaluare
-Domeniul II:Conducerea operationala a unitatii-Obiective:
-aplicarea legislatiei scolare,a ordinelor si metodologiilor MedCT si
ISJ Calarasi.
-Domeniul III:Evaluare-monitorizare-Obiective:
-verificarea indeplinirii obiectivelor si activitatilor planificate
-imbunatatirea tehnicilor de evaluare a performantelor scolare
-respectarea regimului juridic al actelor de studiu si documentelor
de evidenta
2.Intarirea rolului scolii prin gestionarea eficienta a resurselor umane si materiale si realizarea de activitati extracurriculare si programe de coperare educationala.
-Domeniul I:Organizarea/gestionarea resurselor umane-Obiective:
-incadrarea unitatii cu personal de predare si de conducere
-cunoasterea si aplicarea Metodologiei de miscare a personalului
-monitorizarea miscarii personalului
-Domeniul II-Formare si dezvoltare profesionala-Obiective:
-cresterea eficientei activitatii de formare continua
-continuarea programelor de perfectionare cu CCd si alte institutii
-asigurarea eficientei activitatii de OSP
-Domeniul III-Activitati educative si extracurriculare-Obiective:
-asigurarea calitatii activitatii educative scolare si extrascolare in
unitate
-optimizarea activitatii competitionale
-Domeniul IV-Integrare europeana si cooperare internationala-Obiective:
-cresterea implicarii si participarii unitatii scolare la programe UE
-lansarea unor programe ale Consiliului Europei
-Domeniul V-Gestionarea resurselor materiale si financiare-Obiective:
-folosirea optima a resurselor financiare
-asigurarea mediului educational optim
3.Acces egal si sporit la educatie prin proiecte si programe de protectie si sustinere educationala.
-Domeniul I-Organizare-proiectare-Obiective:
-elaborarea unor programe noi pentru consolidarea educatiei de
baza
-realizarea unor masuri de protectie sociala si speciala
4.Reconstructia invatamantului din mediul rural.
-Domeniul I-Organizare/proiectare-Obiective:
-restructurarea retelei scolare in functie de programele de
dezvoltare locala si regionala
- aplicarea unor programe si proiecte in mediul rural
5.Reorganizarea invatamantului prescolar si crearea unui sistem de
educatie timpurie la nivelul judetului.
Aceste directii vizeaza urmatoarele compartimente: managerial;
instructiv-educativ;administrativ;biblioteca;sanitar;protectia muncii;protectia mediului
A) COMPARTIMENTUL MANAGERIAL:
1.Organizarea activitatii la inceputul anului scolar 2013/2014
Nr.crt. |
Obiective |
Masuri concrete |
Termen |
Responsabil |
Indicatori de realizare |
1.1. |
Realizarea planului de scolarizare |
-Se va lua contact cu gradinitele pentru a se analiza situatia concreta. |
Septembrie 2014 |
Director Secretar Invatatorii claselor I |
Tabele nominale Fise de caracterizare a copiilor inscrisi in clasa I |
1.2. |
Asigurarea desfasurarii activitatii semestrului I in conditii bune |
-Se va face instructajul privind normele de protectia si sanatatea in munca si a directiilor de actiune in situatii de urgenta.
-Amenajarea salilor de clasa si a holurilor pentru asigurarea unui climat adecvat activitatii didactice
|
octombrie 2014
Septembrie 2014 |
-Dirigintii si invatatorii -Responsabil comisie protectia muncii
Consilier educativ -Dirigintii |
Procese verbale colective pentru elevi Fise individuale cadre
Sali amenajate
|
1.3. |
Asigurarea incadrarii cu personal didactic calificat |
-Incadrari pe posturile de romana, franceza,muzica,engleza,religie,geografie -Stabilirea dirigentiei la clase |
Septembrie octombrie2014 |
Consiliul de administratie |
Decizie |
2.Planificarea activitatii din unitatea scolara
Nr.crt. |
Obiective |
Masuri concrete |
Termen |
Responsabil |
Indicatori de realizare |
2.1. |
Analiza activitatii desfasurate in anul scolar 2013/2014ca baza de fundamentare a planului de munca pe semestrul Ian scolar 2014-2015 |
-Se va convoca si desfasura sedinta de analiza si proiectare a activitatii |
09.10.2014 |
Director CA CP |
Tinte stabilite pentru elaborarea planului managerial sem.I |
2.2. |
Elaborarea planului managerial al activitatii pentru semestrul I |
-Va fi monitorizat proiectul activitatilor extracurriculare si concursuri scolare.
-Vor fi elaborate proiecte de buget de achizitii ale unitatii scolare. -Vor fi identificate resurse extrabugetare de finantare. |
octombrie 2014
Noiembrie 2014
permanent |
Director Consilier educativ CA |
Proiecte de activitati extracurriculare. Calendar al concursurilor scolare
Proiect de buget
Referate de necesitate
|
2.3. |
Prezentarea planului si aprobarea lui |
Vor fi organizate dezbateri ale planului in vederea aprobarii si adoptarii. |
octombrie 2014 |
CA Consiliul profesoral |
Plan managerial aprobat |
2.4. |
Elaborarea programelor de activitate pe compartimente |
-Se vor elabora planuri si programe de activitate ale comisiilor metodice si se vor prezenta membrilor pentru aprobare. -Se vor elabora programe concrete de lucru pentru celelalte compartimente si vor fi discutate separat cu CA. -Se vor elabora programe lunare operative. |
octombrie 2014 |
Responsabili comisii metodice CA Director |
Planurile si programele comisiilor
Program pentru nedidactic si auxiliar
Program lunar de actiune. |
3.Asigurarea circulatiei optime a informatiei in scoala si in exterior
Nr.crt. |
Obiective |
Masuri concrete |
Termen |
Responsabil |
Indicatori de realizare |
3.1. |
Proiectarea unui sistem informational |
-Vor fi imbunatatite relatiile informale intre factorii ,compartimentele implicate in activitatea scolara. |
permanent |
CA Directorul |
Afisarea materialelor primite in scoala Colectie:Tribuna invatamantului |
4.Asigurarea unei activitati eficiente de indrumare si control
Nr.crt. |
Obiective |
Masuri concrete |
Termen |
Responsabil |
Indicatori de realizare |
4.1. |
Cunoasterea in detaliu a programului de activitate al fiecarui compartiment. |
-Se va alcatui un tablou centralizat cu datele actiunilor din fiecare compartiment,extrase din planurile manageriale ale comisiilor metodice |
1noiembrie 2014 |
CA Responsabili comisii metodice |
Tablou centralizat afisat |
4.2. |
Monitorizarea activitatii pe compartimente |
-Se vor elabora grafice de control pentru fiecare activitate. -Analize periodice a activitatii in compartimente. |
permanent |
Director |
Raport de analiza efectuat |
5.Evaluarea corecta pe parcurs si finala a activitatii colective si individuale
Nr.crt. |
Obiective |
Masuri concrete |
Termen |
Responsabil |
Indicatori de realizare |
5.1. |
Incurajarea si popularizarea rezultatelor pozitive a activitatii cadrelor didactice |
-Se vor evidentia si recomanda cadre didactice in vederea inscrierii la salariul de merit. |
Permanent |
Responsabili comisii metodice Director |
Recomandari de activitate |
5.2. |
Sanctionarea prompta a atitudinilor negative in desfasurarea activitatii |
-Se va aplica legea si regulamentul in fiecare caz in parte in raport cu gravitatea si cu consecintele situatiei. -Se vor cerceta cu atentie cauzele si se vor propune solutii de eliminare a lor. |
Permanent |
CA Comisia de disciplina |
Rapoarte scrise Decizii |
5.3. |
Desfasurarea asistentelor la lectii |
-Evaluarea activitatii didactice in vederea promovarii unui nou model al actului didactic |
Permanent
|
Director Responsabili comisii metodice |
Fise de asistenta |
5.4. |
Aprecierea obiectiva a muncii |
-Se vor intocmi rapoarte lunare privind cadrele didactice |
lunar |
Responsabili comisii metodice Director |
Rapoarte
|
6.Asigurarea relatiilor scolii cu ISJ Calarasi ,Comitetul de Parinti,Politie,Primarie,Biserica,ONG-uri,Agentia de mediu,Pompieri
Nr.crt. |
Obiective |
Masuri concrete |
Termen |
Responsabil |
Indicatori de realizare |
6.1. |
Asigurarea autonomiei scolii in limitele legislatiei si eficientei. |
-Se va tine cont de legislatia in vigoare. |
Perma nent |
Directo rul scolii |
Afisarea schimbarilor in domeniul legislativ. |
6.2. |
Asigurarea eficientei colaborarii cu toti factorii si institutiile cu care scoala conlucreaza. Realizarea proietului,,Scoala dupa Scoala’’. Realizarea proiectului ,,O viata mai buna pentru rromi din Dalga’’ |
-Se vor organiza actiuni in colaborare cu diversele institutii si parteneri educationali tinandu-se cont in organizare si desfasurare de reala eficienta a acestora |
Perma nent
Pe perioada derularii proiectu lui |
Consilie rul educativ
Prof.inv.primar si prescolar:Stanoiu Aurica,Velizarie Nicoleta;institutor Colan Coca Camelia;
Inv si prof.care fac parte din proiect. |
Parteneriate Materiale si pliante Informative
Grafice ,lectii desfasurate,portofolii, rapoarte de activitate etc.
|
6.3. |
Organizarea colaborarii cu parintii |
-Se va colabora cu parintii pentru buna desfasurare a activitatii Comitetelor de parinti ale claselor si al scolii. -Se vor sensibiliza si motiva parintii pentru implicarea acestora in rezolvarea problemelor scolii. -Se vor organiza intalniri periodice privind oferta educationala. |
Perma nent |
Conducerea scolii Invatatorii si dirigintii Comitetul de Parinti |
Procese verbale ale sedintelor Donatii |
6.4. |
Organizarea de intalniri cu parintii |
-Se vor organiza sedinte pe nivele de clase. |
Perma nent |
Invatatorii si dirigintii |
Procese verbale |
6.5. |
Stimularea participarii parintilor la activitati |
-Se vor organiza activitati de igienizare si reparatii curente. |
Perma nent |
Conducerea scolii Invatatorii si dirigintii |
Ambient corespunzator |
6.6. |
Organizarea unor intalniri cu reprezentanti ai societatii civile |
-parteneriate |
Sem I |
Consilierul educativ |
Documente specifice |
6.7. |
Educarea elevilor in spiritul protejarii mediului |
-se vor realiza parteneriate cu Agentia de mediu si Pompierii |
Sem I |
Consilierul educativ Responsabil comisie PSI |
Documente specifice |
B) COMPARTIMENTUL INSTRUCTIV- EDUCATIV
1.Realizarea unei activitati de calitate in predarea si insusirea disciplinelor de invatamant
Nr.crt. |
Obiective |
Masuri concrete |
Termen |
Responsabil |
Indicatori de realizare |
1.1. |
Planificarea modului in care se va parcurge materia pe discipline |
-Se vor elabora planificari calendaristice eficiente si functionale conform Curriculum-ului National sau CDS aprobat. |
15sept-1 octombrie 2014 |
Responsabili comisii metodice Conducerea scolii |
Planificari intocmite |
1.2. |
Parcurgerea ritmica a materiei cu accent pe valoarea formativa a cunostintelor si pe integrarea lor in sisteme functionale cu posibilitati de combinare si extrapolare. |
-Se vor asigura elevilor materiale informative. -Se va asigura recuperarea continua a ramanerilor in urma. -Se vor da testari periodice formative. -Se va asigura insusirea reala a cunostintelor predate cel putin la nivel minimal. |
permanent |
Cadrele didactice |
Teste periodice Elevi cu nivel cel putin minimal de cunostinta |
1.3. |
Participarea la diferite concursuri scolare. |
-Se vor organiza in scoala concursuri participand astfel la cele nationale si locale |
Conform calendarului |
Cadrele didactice |
Rezultate la concurs |
1.4. |
Organizarea olimpiadelor scolare |
-Se vor organiza fazele pe scoala ale olimpiadelor scolare |
Decembrie 2014 |
Profesorii de specialitate |
Rezultate Procese verbale
|
1.5. |
Pregatirea Tezelor Si a Testarii nationale |
-Se vor afisa Metodologia si Calendarul -Vor fi aduse la cunostinta elevilor programele de examen -Se vor face optiuni ale elevilor pentru Istorie sau Geografie -Se vor realiza programe de pregatire cu elevii |
-noiembrie 2014 |
Director
Cadre didactice Diriginti
Profesori de istorie si geografie
Profesorii de limba romana, matematica, istorie,geografie |
Materiale afisate
Elevi informati
Fise cu optiuni
Programe de pregatire |
1.6. |
Pregatirea continua a cadrelor didactice in specializarea metodico-pedagogica |
-Se va extinde participarea cadrelor didactice la actiunile organizate de ISJ Calarasi si CCD Calarasi. -Se va urmari si stimula participarea cadrelor didactice la inscrierea pentru obtinerea gradelor didactice. -. |
permanent |
Directorul scolii |
Adeverinte Procese verbale
|
1.7. |
Formarea si dezvoltarea abilitatilor de utilizare a TIC |
-se vor desfasura activitati AEL in laboratorul de informatica -se vor desfasura activitati de perfectionare a cadrelor didactice incadrate la Scolile I-IV . |
-permanent |
Responsabil sala Cadre didactice |
Grafice Lectii desfasurate |
2.Realizarea climatului moral-afectiv optim in intreaga activitate din unitatea scolara
Nr.crt. |
Obiective |
Masuri concrete |
Termen |
Responsabil |
Indicatori de realizare |
2.1. |
Valorificarea eficienta a tuturor posibilitatilor de educare morala,estetica,afectiva ,fizica in cadrul oferit de institutia scolara. |
-Marcarea unor evenimente ca Ziua Holocaustului,1 Decembrie -Se vor organiza excursii tematice,serbari cu ocazia sarbatorilor de Craciun si Anul Nou |
1decembrie 2014
Vacanta de Craciun |
Consilierul educativ |
Planul excursiilor si al manifestarilor |
2.2. |
Asigurarea unei frecvente optime a elevilor in scoala |
-Se va pastra permanent legatura cu parintii elevilor,cu autoritatea tutelara,cu organele de politie. |
permanent |
Conducerea scolii Dirigintii Invatatorii Comisia de disciplina |
Scrisori informative Instiintari |
2.3. |
Pastrarea unui climat socio-afectiv si moral optim in colectivul de munca al scolii |
-Se va stimula comunicarea deschisa . -Se vor rezolva rapid,transparent si eficient toate conflictele din interiorul colectivului,dintre copii si cadre didactice sau dintre cadre didactice si parinti |
permanent |
CA |
Procese verbale Decizii si hotarari |
2.4. |
Formarea unui comportament democratic si european |
-Organizarea unui cerc tematic „Noi si Europa” |
Sem I |
Prof.de cultura civica |
Cabinet realizat
Tematica cercului Pliante |
2.5. |
Desfasurarea activitatilor educative in laboratoare |
-Se vor amenaja laboratoarele de biologie si fizica,educatie tehnologica |
Sfarsitul sem I |
Profesori de specialitate Director CA |
Laboratoare functionale |
C) COMPARTIMENTUL ADMINISTRATIV
1.Asigurarea respectarii legalitatii in intreaga activitate desfasurata
Nr.crt. |
Obiective |
Masuri concrete |
Termen |
Responsabil |
Indicatori de realizare |
1.1. |
Asigurarea cerintelor de dezvoltare a bazei materiale a scolii. |
-Se vor intocmi referate de necesitate pentru dotari si reparatii care vor fi inaintate comitetului de parinti si nucleului contabil. -Atragerea de resurse extrabugetare prin sponsorizari si donatii.
|
Octombrie –noiembrie 2014
Permanent
|
Conducerea scolii |
Referate de necesitate intocmite Contracte de sponsorizare |
1.2. |
Asigurarea functionarii permanente si integrale a intregii baze materiale din scoala si a bazei sportive. |
- -Se va urmari cunoasterea normelor de protectia muncii si PSI. -Se va realiza curatenia in scoala |
permanent |
Profesorii de educatie fizica Responsabil cu protectia muncii Personal administrativ |
Nota de constatare Stare corespunzatoare a unitatii |
1.3. |
Asigurarea transparentei elaborarii si executiei bugetare |
-Se vor populariza fondurile bugetare si extrabugetare precum si modul de utilizare a acestora. |
Conform calendarului |
Directorul scolii |
Afisarea bugetului |
1.4. |
Reabilitarea infrastructurii |
-Lucrari de reparatii la localul I acoperis si exterior |
Sem I |
Directorul scolii CA Contabil Bibliotecar |
Cladire reabilitata
|
D) COMPARTIMENTUL BIBLIOTECA
1.Asigurarea eficientei bibliotecii in pregatirea elevilor si perfectionarea cadrelor didactice
Nr.crt. |
Obiective |
Masuri concrete |
Termen |
Responsabil |
Indicatori de realizare |
1.1. |
Asigurarea utilizarii fondului de carte. |
-Intocmirea unui program de functionare a bibliotecii care sa raspunda solicitarilor elevilor si cadrelor didactice. -Se va face popularizarea cartilor nou-intrate in biblioteca. |
octombrie 2014 |
bibliotecar |
Program de functionare Lista noilor intrari |
1.2. |
Colaborarea bibliotecii cu cadrele didactice |
-Bibliotecarul va participa la diverse actiuni la solicitarea cadrelor didactice. |
permanent |
bibliotecarul |
Documente intocmite in colaborare cu cadrele didactice |
E) COMPARTIMENTUL SANITAR
1.Asigurarea asistentei speciale pentru elevi si sprijinirea educatiei sanitare
Nr.crt. |
Obiective |
Masuri concrete |
Termen |
Responsabil |
Indicatori de realizare |
1.1. |
Realizarea evidentei starii de sanatate a elevilor |
-Se va tine o evidenta clara a starii de sanatate a elevilor |
permanent |
Profesorii de educatie fizica Invatatorii si dirigintii Conducerea |
Tabele nominale Adeverinte medicale pentru ed.fizica |
1.2. |
Asigurarea interventiei la timp in caz de necesitate pentru rezolvarea problemelor aparute |
-Se va completa trusa sanitara din cancelaria cadrelor didactice. |
octombrie 2014 |
Cadrele didactice |
Trusa medicala |
1.3. |
Colaborarea cu cadrele didactice,parinti si elevi a cadrelor medicale pe linia educatiei sanitare si sexuale. |
-Se va intocmi un program de colaborare cu cadrele medicale din localitate in acest domeniu. |
permanent |
Consilierul educativ |
Graficul intalnirilor Materiale informative |
F) COMPARTIMENTUL ECOLOGIC
Nr.crt. |
Obiective |
Masuri concrete |
Termen |
Responsabil |
Indicatori de realizare |
1.1. |
Educarea elevilor pentru protectia mediului inconjurator. |
-Se vor organiza actiuni de ingrijire a spatiilor verzi din curtea scolii. -Tematica orelor educative va include educatia elevilor pentru protectia naturii si atragerea atentiei asupra pericolului ce decurge din nerespectarea normelor ecologice. -Participarea elevilor la concursuri cu desene tematice pe tema ecologica. |
permanent |
Consilierul educativ Invatatorii si dirigintii Personalul auxiliar |
Ambient placut Lucrari realizate |
Director,
Prof.ing.Prevenda Irina